فنانين ونجوم

شيرين عبد الوهاب تظهر أخيراً وتكشف أسرار غيابها الطويل “فيديو”

حلّت الفنانة شيرين عبد الوهاب ضيفة على برنامج “ET بالعربي”. حيث كشفت خلال اللقاء سر ابتعادها عن جمهورها ومواقع التواصل الاجتماعي خلال الفترة الماضية.

وقالت شيرين: “كل سنة وجمهوري بخير وسعيدة بوجودي في دبي… أنا سعيدة إني رجعت من أول حفلة الكويت وبداية رجوعي وفيه مفاجأة كمان أيام في دولة جديدة، ومبسوطة… أنا رجعت لحياتي كأني سمكة رجعت للبحر، ومرّيت بظروف نفسية أكبر مني كانت سبب غيابي والاختفاء. كان جزء من نقاهة بقالي سنين محتاجاها وما زلت تعبانة نفسياً وبتعافى”.

وأضافت: “الناس كلهم كانوا خايفين عليا وعايزني أرجع، وأنا ربّنا أكرمني بحب الجمهور والفنانين. وبحس أن كل البنات بناتي وأني بنتهم، وربّنا ما يحرم أي شخص من ضحكته”.

https://www.instagram.com/reel/CreDdg3APJI/

وأردفت بالقول: “أنا بشتغل من وأنا عمري 13 سنة، وبقالي 25 سنة مشهورة، والشهرة. كانت كبيرة عليا رغم إنها كانت سنين حلوة، وكنت محتاجة إجازة، ولكن بحس إني بنت الجمهور. لأنهم عملوا اسمي ووحشتهم زي ما وحشوني ومن كتر الدعم والحب اللي شوفته منهم”.

وعن مصير أغانيها الجديدة بعد أزمتها مع شركة “روتانا”. قالت شيرين: “الأغاني الجديدة بتاعتي جاهزة ولكنها لم تُطرح بسبب أزمتي مع “روتانا”، وأنا هغنّيها على المسرح سواء طُرحت أم لا لأني خلاص بقيت موجودة. وهغنّي للجمهور كل حاجة.

كما تطرقت شيرين الى الحديث عن حفلها المقبل في دبي. قائلةً: “أنا بحب أقابل الجمهور، ومش ناسية إن أول حفلة عملتها خارج مصر كانت في دبي، ودبي وشّها حلو عليا، وهغنّي أغاني كتير مكنتش قدّمتها في الإمارات، وبقول لجمهوري مستنياكم ونفسي أشوفكم بعد الغياب دا وتكون حفلة موفقة وبناتي هيكونوا معايا على المسرح وفيه مفاجآت كتير”.

وعن الجدل المثار بشأن عدم امتلاكها صفحاتها الرسمية في مواقع التواصل الاجتماعي خلال الفترة الماضية، أوضحت شيرين أن هناك أسباباً إدارية تمنعها من التصرف في حساباتها الشخصية، مضيفةً: “حساباتي على السوشيال ميديا مش معايا لأسباب إدارية، ولكنها هترجع ليا قريباً، وكنت حريصة أعمل دعاية رداً على المشكّكين في حفلاتي”.

زر الذهاب إلى الأعلى